De Belgische Ruiterfederatie en Kingsland Verenigen Hun Krachten Vanaf 2019

De Belgische ruitersportfederatie en het Noorse ruitersportmerk, Kingsland, hebben de eer om hun partnerschap aan te kondigen, startend met de lancering tijdens het EQUIGALA op 22 januari 2019.

De Belgische ruitersportfederatie (EQUIBEL) is het overkoepelende orgaan voor 75000 leden, actief in 10 verschillende ruiterpsportdisciplines. Dat maakt Equibel de ‘de grootste sportfederatie in België alsook de 4de grootste ruitersportfederatie als je het aantal internationale ruitersportwedstrijden en het internationale deelnemersveld, in beschouwing neemt. Belgische atleten hebben er een gewoonte van gemaakt om medailles te verzamelen in één of meerdere disciplines, op elk belangrijk internationaal kampioenschap gedurende de voorbije 8 jaren.

“We zijn erg verheugd met dit 4-jarig partnerschap met aan bekend en gerenommeerd ruitersportmerk Kingsland. De Belgische atleten kijken er naar uit om hun land te vertegenwoordigen met zo een kwalitatief hoogstaande materialen. Tijdens het EquiGala in januari zal deze collectie voor het eerst voorgesteld worden” zegt Stephan Detry, Voorzitter van de Koninklijke Belgische Ruitersport Federatie.

Stephan Detry, President of the Royal Belgian Equestrian Federation

Kingsland Equestrian is ontstaan in 1999 en is ondertussen uitgegroeid tot één van de wereldleiders op gebied van het ontwerpen van ruiter- en paardensportmateriaal. Kingsland heeft een reputatie van een subtiele mix van klassieke ruitersportmode en hedendaags design.

“ Kingsland is vereerd te zijn gekozen als EQUIBEL partner voor de volgende 4 jaren. Dit is een belangrijke challenge voor ons bedrijf en ons ontwikkelingsteam, verkoop departement en aankoopdienst hebben uren gestoken in het design van de beoogde stijl. Onze verdeler in België, Horsefitform heeft hier ook een belangrijk aandeel in.  Deze samenwerking maakt deel uit van ons 20-jarig bestaan in 2019. We zijn uitermate verheugd betreffende de eerste productenlijn die vanaf de lente 2019 zal beschikbaar zijn en kan haast niet wachten om te zien dat de Belgische team en supporters ons merk dragen” zegt Marianne Kjaernli Fossum, CEO Kingsland.

De samenwerking tussen Equibel en Kingsland, houdt ook een speciaal ontworpen collectie in van “high-quality” materiaal, voor atleten, grooms, crew en paarden, alsook een collectie voor de supporters die zal beschikbaar zijn bij de betere ruitersportwinkels in België.

Voor meer informatie of Kingsland in het algemeen, kan u contact opnemen :

Belgische ruiterfederation/Wendy Laeremans/Direction

wendy.laeremans@equibel.be